Kjøps- og leveringsbetingelser

Kjøps- og leveringsbetingelser

Vi gjør alt vi kan for at du skal ha en god opplevelse når du handler i nettbutikken vår. Her er alt du trenger å vite om betaling, frakt, leveringsbetingelser og retur.

Betalingsinformasjon

I Torshov Torg Blomster AS sin nettbutikk kan du betale med Visa og MasterCard. Prisene på våre produkter er inkludert merverdiavgift.

Bestilling

Vi oppfordrer deg til å alltid oppgi ditt mobilnummer ved bestillinger. Handler du uten telefonnummer, vil eventuelle feil ved leveransen eller andre spørsmål rundt din bestilling komme på epost.

Ved spørsmål eller reklamasjon på bestillinger vil Torshov Torg Blomster AS alltid forholde seg til den som har bestilt og betalt for leveransen.

  • Dersom valgt produkt ikke er tilgjengelig eller utsolgt, forbeholder vi oss retten til å erstatte det med en tilsvarende vare. Vi kontakter deg hvis erstatningsvaren har store avvik fra bestillingen.
  • Blomster og planter regnes som ferskvare og byttes kun om kvaliteten ikke er tilfredsstillende. Ved reklamasjon gjelder kjøpsloven.

Kansellering/Angrerett

Torshov Torg Blomster AS følger kjøpsloven når det gjelder angrerett. Det er ikke angrerett på ferske blomster og planter. Vi bytter varer kun dersom kvaliteten ikke er tilfredsstillende.

Ønsker du likevel å stanse leveransen, må kanselleringen komme innen rimelig god tid før bestillingsfrist er gått ut, og før produktet er laget og pakket. Er produktet laget, pakket og overlevert bud er det dessverre for sent å kansellere. Torshov Torg Blomster AS kan ved noen tilfeller belaste kunden for et kanselleringsgebyr.

Generelle leveringsbetingelser

Som bestiller er det du som er ansvarlig for at mottaker befinner seg på den adressen du har oppgitt i din bestilling. Bestiller vil bli kontaktet så snart som mulig ved retur eller når feil i levering foreligger.

Torshov Torg Blomster AS tar ikke ansvaret for feilleveranser forårsaket av feil oppgitt adresse eller telefonnummer i bestilling.

  • Budene leverer til dør eller til resepsjon. Budene har ikke adgang til å gå inn i kontorfellesskap eller husvære uten at dette skal være avtalt på forhånd.
  • Inneholder leveransen flere kollier eller tunge varer som må bæres, skal dette avtales med Torshov Torg Blomster AS før levering. Ekstra kostnad kan tilkomme.
  • Budet vurderer om blomsten skal settes igjen ved dør eller leveres til nabo. Blomster vil ikke bli satt igjen utenfor leilighetskomplekser, boligblokker eller steder hvor blomsten kan skades av vær eller risikert stjålet.
  • Når det er kuldegrader og mottaker ikke er hjemme blir blomstene automatisk sendt i retur til butikk. Vi setter ikke igjen blomster ute i kulden.
  • Er årsaken feil opplysninger i bestilling, må blomsten enten hentes i butikken eller så må du betale for ny levering.
  • Din bestilling inkluderer én leveranse. Ønskes det at leveransen skal leveres på nytt, tilkommer det ekstra fraktkostnad. Dette gjelder også hvis mottaker oppholder seg på en annen adresse og ønsker leveransen dit. Ved slike tilfeller blir bestiller kontaktet, da det er bestiller som blir belastet kostnaden.
  • I en del områder vil levering bli varslet til mottaker via sms eller telefonanrop. Vi oppfordrer bestiller til å gi beskjed til mottaker at de kommer til å motta en hilsen. Det er viktig at anrop fra budet besvares slik at levering kan skje.
  • Varselet oppgir ikke hvem avsender er, eller hvilket produkt de skal motta. Tjenesten er ment som service, da de kan kontakte oss ved behov/ønske om endring av dato eller korrigering av leveringsadresse.

Levering til begravelse, bisettelse eller urnenedleggelse

Ved levering til begravelse leverer budet direkte til seremonistedet i god tid før seremonien starter. Det er begravelsesbyråene som har ansvar for plassering og distribusjon av kort til pårørende.

Torshov Torg Blomster AS leverer ikke på gravplassen/kirkegården ved urnenedleggelser. Disse må bestilles som ordinær levering til privatpersoner.

Levering til kontor, sykehus, hotell og lignende

  • For kontorleveringer leverer vi kun til resepsjon/mottak/vakt.
  • Torshov Torg Blomster AS tar ikke ansvar for levering til mottakere når blomstene må leveres i resepsjon/mottak/vakt ved levering til kontorer.
  • Det er mange sykehus som ikke mottar blomster. For bestilling til sykehus og sykehjem ring oss på forhånd.
  • Kjøper må sjekke at pasienten eller gjesten er tilstede ved leveringstidspunktet, samt at avdeling og romnummer må oppgis i bestilling.
  • Torshov Torg Blomster AS kan ikke refundere beløpet hvis pasienten eller gjesten ikke kan motta leveransen.

Retur

Retur av blomster til butikk skjer ved oppgitt feil adresse, når mottaker ikke er hjemme og blomstene ikke kan settes ved døren eller nabo ikke kan motta. Bestiller vil bli kontaktet for videre behandling.

Ved retur kan blomsten(e) hentes i butikk. Ønskes ny levering vil bestiller bli belastet ny fraktkostnad.

Shopping Cart
Translate »

Dette nettstedet bruker informasjonskapsler. Ved å fortsette å bruke dette nettstedet godtar du bruken av informasjonskapsler.  Les mer